maandag 4 februari 2013

Zoektocht..?!

Waarom een zoektocht?
In 2012 zijn we de trotse ouders geworden van een dochter!
Er is een lange weg aan vooraf gegaan, voor we haar in onze armen mochten sluiten.
Misschien schrijf ik daar nog weleens over.
Het was moeilijk, maar het heeft ons ontzettend afhankelijk gemaakt van de Heere!

Maar met dat we dit mooie wonder, Gods parel, in onze armen mochten houden, beseften we: Wat  is dit een verantwoordelijkheid!
God heeft het als 'leenpand' aan ons gegeven, wie zijn wij om haar te mogen opvoeden?!
We beseffen: dit kunnen we niet alleen, en gelukkig hoeft dat ook niet!
Zonder Hem kunnen we niets doen. Hij wil onze Raadsman en Leidsman zijn!

We willen zoeken naar hoe de Heere opvoeden heeft bedoeld. Wat zijn de bijbelse principes en wat kunnen we leren vanuit de bijbel? Hoe kan de bijbel fungeren als een lamp voor onze voet? In de Bijbel staat: Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.
Dat bij elke stap die we zetten in de opvoeding, elke beslissing die we mogen en moeten nemen de bijbel en het gebed de leidraad mogen zijn!

Deze zoektocht is persoonlijk, toch wil ik jullie er deel van laten uit maken door middel van deze blog.
Wie weet kan ook ik er iemand mee helpen. Daarnaast zijn ideeen/ tips of reacties natuurlijk altijd van harte welkom!

Ik hoop en bid dat deze zoektocht veel mag opleveren! Dat onze kinderen parels van Hem mogen zijn!







2 opmerkingen:

  1. Hallo! Wat fijn een nieuwe blog over bijbels opvoeden. Ik ben heel benieuwd naar je zoektocht en wat je allemaal tegen gaat komen. Weet je ik moest denken aan een schrijfster, Elizabeth George, ze geeft een getuigenis één van haar boeken (ik denk dat het "beautiful in Gods eyes" is) over bijbels opvoeden. Dat ze het ook niet wist, maar dat ze er op vertrouwde dat God het allemaal in Zijn woord uitgelegd heeft. Dat lijkt op jouw woorden. Ik wil altijd nog haar boek "a mother after Gods own heart' lezen... Voor nu: één van mijn lievelingsteksten is 2 timotheus 2:7:"Let wel op wat ik zeg, want de Here zal u in alles inzicht geven". Ik houd van het woordje 'alles', alles zal Hij duidelijk maken, fijn he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag! Dank voor je reactie! inderdaad vertrouw ik erop dat God het in Zijn woord uitgelegd heeft! Maar het is zo mooi om te zoeken, te verdiepen! Er valt nog zoveel te leren!
    Dank voor je boekentip! Heerlijk he, de belofte dat Hij in alles inzicht zal geven.. Dank voor die woorden, dat is echt een bemoediging, niet alleen voor de opvoeding!

    BeantwoordenVerwijderen